De ce?

Oare de ce exista intrebarea asta in vocabularul nostru? Nu a-ti observat ca de fiecare data cand esti chemat, invitat undeva si refuzi urmeaza automat si intrebarea: de ce? Si culmea e ca nu prea zice lumea adevarul. Sa zici simplu nu am chef. Nu zic asa ceva ca se supara interlocutorul pe mine. Nici eu nu prea zic adevarul. Dar eu de felul meu prefer sa evit intrebarea de ce?

 Mai sunt si persoanele  care te intreaba: Dar nu te casatoresti? Le spui frumos ca nu, si imediat iti tranesc cu viteza luminii de ce-ul. Bai deci chiar asa am ajuns? Sa dau toate detaliile despre viata mea personala? Nu vreau sa explic nimanui de ce? Prefer sa nu mai aud astea doua cuvinte in viata mea, decat sa imi petrec 15 minute explicand cuiva de ce nu vreau sa fac un anumit lucru.
Numai ca nu stiu cum am putea scoate expresia asta din vocabularul nostru, tinand cont ca toti il folosim. Poate cu putin efort am reusi. Macar am putea incerca.