Google Adwords – publicitate pe Google

Potrivit informatiilor oficiale ale companiei, Google raspunde in fiecare zi unui numar de peste 2 miliarde de intrebari venite de la utilizatori din intreaga lume! 2 miliarde de liste cu rezultate ale cautarilor sunt afisate intr-o singura zi. Si tot atatea sanse ca o reclama a unei companii care decide sa isi faca publicitate pe internet sa fie vazuta. Pentru ca publicitatea este un domeniu din care au de castigat atat cel care isi face publicitate cat si cel care vinde spatiul de reclama, evident ca nici Google nu putea sta departe de o astfel de oportunitate. Pentru a veni in sprijinul celor care vor publicitate pe online, dar si pentru a-si spori castigurile, a luat nastere Google AdWords.

Cum functioneaza Google AdWords? Spre exemplu, daca efectuam o cautare simpla pe Google pentru “cluburi Mamaia” vom descoperi, alaturi de cele aproximativ 444.000 de rezultate, si un rezultat sponsorizat (reclama platita, cu alte cuvinte), care apare in lista prin intermediul Google AdWords. Asta inseamna ca zi de zi persoane, atat din Romania cat si din alte tari, care incearca sa afle in ce cluburi se pot distra in celebra statiune din nordul litoralului romanesc, pot vedea reclama cubului cu pricina care a platit Google pentru a-si face reclama. Cat costa publicitatea pe Google AdWords? Simplu, pretul este unul de tip pay per click, ceea ce inseamna ca respectivul site va plati exclusiv pentru numarul de accesari ale linkului din pagina de rezultate a Google. Pentru ca oamenii sa nu fie indusi in eroare, Google marcheaza diferit rezultatele sponsorizate si anunta ca sunt reclame. Mai mult, utilizatorii Google au si optiunea de a renunta la afisarea de reclama in cautarile lor.

Reclamele prin AdWords se fac prin intermediul unor cuvinte cheie care trimit catre respectivul site. Pentru a putea folosi anumite cuvinte cheie (disponibile in Google Keyword Tool) spre a-si face publicitate, companiile/persoanele care vor sa se promoveze prin Google AdWords trebuie sa liciteze, alaturi de alte companii, mentionand suma maxima pe care o aloca din buget pentru publicitate prin AdWords.